Emelies Travels -

Denna helg bar det av till Sälen!
2009-04-02  23:20:51

Get more visitors to your blog! Permalink  Oslo, Norge  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   

Nu sitter jag på vår härliga balkong och solar och faktiskt svettas! Underbart, nu kommer våren på riktigt.

Jag har kommit hem från en superkul helg i Sälen hos Elin Grune och Jossan. Resan började i Torsdags och efter en lång resa kom  jag fram kl. 23.30. Då stod en taxi och väntade som tog mig hem till Elin där jag fort kunde slänga in min packning för att sedan hoppa in i taxin igen som tog oss vidare till HC där Idol Ola skulle spela. Fullt ös medvetslös kan man ju säga, efter 10 timmars tågresande kände man sig kanske inte sådär jätte fräsch, men det kan ju hända att det faktiskt det är då man har som allra roligast, när det är så spontant. För kul hade jag! Jag kände mig som en i gänget på en gång eftersom jag träffade folk jag kände överallt. Massa folk som jobbade säsong i somras på Gotland jobbar nu i Sälen.


Dagen efter gick jag och träffade Elin på hennes jobb, Sälen shoppen och sedan gick vi till Jossan på Fjällbagarn för att äta lite frukost. Eftersom Elin jobbade så letade jag upp hela Kneippbyngänget från Gotland som hade en gemensam resa för alla de som skulle jobba i sommar igen. Mycket kul att träffa alla de igen, och Åsa min gamla chef. Vi tog oss ut i backen och i det, tyvärr, ganska dåliga vädret. Fort gick det inte eftersom de flesta aldrig åkt skidor förr, så dagen bestod mest av ett antal pauser på varje café runt om. När det började närma sig eftermiddag åkte jag och Åsa och några till upp till Snögubben och tog några öl för att ladda för After Skin. Sedan tog vi oss ned till Wärdshuset där det var smockfullt med folk! Det var lång kö för att komma in och vi stod i säkert 20 minuter. Väl där inne var det ös och massa drag! Åsa skulle ta sig vidare till en intervju innan det blev för mycket öl, och jag träffade upp Emmelie från Kneippbyn för att åka ned till Systembolaget i Sälen by. Efter det tog jag mig hem till Elin som hade slutat för dagen, och vi började förbereda för kvällens bravader. Denna kväll skulle också sluta på HC men först tog vi oss till en ganska så röjig förfest . På HC spelade Du & Jag som var riktigt bra och även denna kvällen var riktigt lyckad!



En annan Elin och Åsa på After Ski





Elin Grune och jag


På lördagen var jag som vanligt så smart att jag tappade mobilen i golvet så den gick i tusen bitar och när jag skulle öppna den hade jag inte Pin koden som låg någonstans hemma i Norge... Det blev lite svårt att få tag på folk, men tillslut lyckades jag hitta Åsa och Kneippbyn som satt mitt i backen och grillade korv. Jävligt svår åkning var det denna dag, snön var inte kul alls och vädret var inte heller det bästa. Men bra After Ski blev det i alla fall! Tråkigt nog var Kneipparna ganska slitna så det blev bara jag och Åsa som var tillräckligt trogna. After Ski måste vara den bästa festen som finns, jag älskar det verkligen. Om man vill få mig på bra humör, ta mig till After Skin så är det som bortblåst! Åsa är kul hon, hela Kneippbyngänget skulle ha presentationer borta på Ski Lounge, så alldeles för sena tog vi oss upp i liften vidare bort mot de andra på ganska vingliga ben. Hahaha jag undrar hur det gick för Åsa med sin presentation. Aja nytta med nöje är väl ett ganska bra motto? Sen tog jag mig hemmåt och får en chock när jag såg hur en orange lampa blinkade och lysteför fullt och musiken var på högsta volym. Till min glädje fortsatte After Skin hemma hos oss, för Axel som Elin bor med hade styrt upp med egen After Ski. Hahaha ganska kul faktiskt! Sedan var det bara att hoppa in i duschen, och sen kom Elin hem och vi stressade oss färdiga för att hinna med skjutsen till födelsedagsfesten vi skulle till. Där träffade vi Erika som fyllde 22 och hade trevlig tjejkväll med spel och vin. Det bar vidare mot HC som var lika kul som vanligt!


Åsa på After Skin





Födelsedagsfest


 


Jag och Elin


Hårfönen - en klassiker på förfester!


Elin och Erica




På söndagen var Elin äntligen ledig så vi kunde åka ihop. Och vädret var asgrymt med massa bra väder och sol! Jossan mötte upp oss också och vi fick många timmar bra åkning, så härligt! Vi tog en paus för lite te och kaffe på Ski Lounge där solen tryckte på ordentligt. Med fräknar på näsan tog vi oss hemåt igen och degade lite på soffan. Till kvällen träffade jag Jossan på en förfest borta i den mörka skogen, Elin var trött och skulle se film. Men jag och Jossan var laddade för den årliga "mega" festen på Wärdshuset, Blue Line som alla pratar så mycket om. Ganska besvikna kom vi in där det var ganska öde på folk och bara house musik och dräggiga grabbar. Aja vi försökte göra det bästa av situationen och köpte oss en öl och tog oss bort mot dansgolvet. Helt plötsligt blev det bråk och j ag stod som vanligt i vägen och blir smockad och ramlar på en jävla upphöjd dansplatta och får min fulla öl helt över mig genom näsan och ögonen och jag fick faktiskt en kallsup. Hahaha inte så kul! Om man kunde bli blind av att få öl i ögonen så trodde jag att jag hade blivit det, fort som fan sprang jag till toaletten och försökte förstå vad som nyss hänt. Polisen kom på plats och flera killar togs med handbojor. Medans polisen höll förhör startade brandalarmet ett antal gånger. Men ingen brand var skedd, och vi kände att vi tröttnade på det hela och tog oss hem. Vilken misslyckad fest, och dem som hade lagt ned en halv miljon på den...


Härlig dag!




Jossan och Linn


 


Den misslyckade housefesten

Jossan!


Elin fick mig upp på måndagsmorgonen tidigt som tuppen så att vi kunde hinna åka några åk innan jag var tvungen att ta bussen hem. Och glad var jag för det, för vi kom ut precis när liftarna öppnat och fick åka på helt dunderbra ny pistade backar helt själva.  Sedan att det började blåsa rejält lagom till att jag skulle åka hem gjorde ju inte så mycket! Då var det dags för 10 timmars resa tillbaka till Oslo igen då, och direkt in på jobbet med packningen på ryggen för att köra en kvällsvakt. Intensiv helg säger jag bara!



Jobba i Australien och Kanada


Comments
Mamma

Vilken tur att du inte drunknade av ölen! Haha

2009-04-03 @ 10:39:48
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...