Emelies Travels -

Efter regn kommer solsken, eller...
2009-08-11  22:50:29

Get more visitors to your blog! Permalink  General  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   
... efter oflyt kommer flyt för min del!

I söndags kom jag hem från en superslitsam tågresa på 3 dagar, och planerade att i alla fall ta det lugn och sova ut en vecka innan nästa strapatser. För min nya plan är att jobba i Stockholm hela hösten och dra till Kanada efter jul, till Whistler eftersom vinter OS kommer vara där, och jag hoppas på en cool säsong med mycket bra snowboardåkning! Sedan tänkte vi (jag och Emma) dra vidare ner till USA och sedan kanske ända ner till Mexico och förhoppningsvis sluta på Jamaica. (Vi kanske har väldigt ouppnåeliga drömmar, men jag har hört att dröm kan bli verklighet så det här ska vi jobba för!)

Hur som helst, så låg jag och sov i måndags, och hade planerat att sova heeela dagen i min sköna säng i normal värme, utan oljud från bilar och högljudda nattklubbar. Men så kom mamma in och vävkte mig, och sa att pappa kanske fixat jobb åt mig. Pappa skulle alltså in till stan, för att åka och köpa en grej till min brorsa som fattades på hans födelsedagspresent (eller hur det nu var). Men affären hade stängt så pappa gick över till cafeét mitt emot för att ta sin morgonkaffe. Där möttes han av en kille som var helt uppe i varv och var rejält besviken på sin personal. Så pappa undrade vad som hade hänt och det kom i alla fall fram att han behövde personal. Så jag ringde och blev tillkallad på intervju, och jag åkte in till caféet som ligger mitt i stan, mitt emot Gallerian och pratade med han, Tony, som verkade väldigt positiv och vips hade jag fått ett provjobb till nästa dag.

Så idag har jag provjobbat och det gick väldigt bra, han var tydligen mer än nöjd och det kändes super att höra efter allt skit jag fått ta i Magaluf. Så nu har jag fått jobb! Ganska nice va? I söndags kom jag hem, igår var jag på intervju, idag har jag provjobbat och nu har jag fast jobb. Flyt säger jag bara!
Jobba i Australien och Kanada


Comments
Mormor

Du har inte bara tur och "flyt" utan en mkt bra familj som tar hand om ev. problem åt er. Jättegrattis till jobbet och hoppas det kommer att funka. Mormor

2009-08-13 @ 07:18:49
Knut

Kjempebra å høre at ting ordner seg for deg:).

Håper ellers at alt står bra til med dere alle.

2009-08-24 @ 09:59:50
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...