Emelies Travels -

Jobb varje dag!
2009-07-04  13:06:44

Get more visitors to your blog! Permalink  Magaluf, Mallorca  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   
Nu har det löst sig helt och hållet med jobb! Jag var på en intervju på en restaurang men nu har det visat sig att jag får fulltid på den här kareoke puben. Vilket är skitbra! Härom dagen gick jag ut efter jobbet med DJ:n och inkastaren, vilket var ritkigt kul. Inkastaren var asskön men åkte hem igår till England, men kommer tillbaka om två veckor. DJ:n är supersnäll så det känns himla bra. Däremot är min chef Cat lite speciell, det är svårt att få lära sig för hon visar aldrig hur hon vill att jag ska göra, bara säger att det är fel. Ägaren, Pepe, en liten spansk gubbe, är däremot helskön! Jag diggar han! Så det blir nog bra.

En sak som är riktigt jävla jobbig, man förväntas att vara grym på engelska men britter och irländare och skotter och allt vad det nu är, är helt jälva omöjliga att förstå! De pratar fort och otydligt och blir irriterade när man inte förstår. Men fan så lätt att vara engelsman, att kunna åka var som helst i hela världen och kunna förvänta sig att bli förstådd. Dessutom har de så jävla mycket konstiga drickor. De blandar öl med typ allt möjligt och allt har massa konstiga namn, så det är inte så lätt att förstå vad de vill ha när man inte fattar vad de säger eller kan koppla vad det är de vill dricka....

Annras har det väl inte hänt så mycket, vi har hängt på stranden varje dag. Nu blir jag i alla fall kvar i 5 veckor till. Jag jobbar från klockan 16 varje dag, siesta mellan klcokan 20 till 21.30 och därefter slutar jag klockan 24.30.


Jobba i Australien och Kanada


Comments
Mamma

Roligt att det har löst sig med jobb! Jättebra att du får träna på engelskan men jag förstår att det kan vara svårt med alla dialekter.

Många kramar / Mamma

2009-07-05 @ 11:10:05
Mamma

Nu får du börja uppdatera lite oftare!!

2009-07-07 @ 19:48:36
Pappa

Hej Mli.

Skönt att du har hittat ngt att göra, det här med att inte förstå alla dialekter på engelska när det dessutom spelas hög musik kan inte vara lätt. men jag tror att du efter ett tag kommer att lära dig.

Sköt om dig jag saknar dig puss o kram pappa.

2009-07-08 @ 00:06:54
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...