Emelies Travels -

Tisdag
2009-07-09  12:11:46

Get more visitors to your blog! Permalink  Magaluf, Mallorca  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   

Nu sitter jag på Wellington´s, Emmas jobb. Jag har fått ledigt för kvällen och det är riktigt nice! Imorgon ska jag börja jobba klockan 20 så äntligen kan man få något gjort. Vi tänkte dra till Palma. Nu har jag fått dricks och lön så nu börjar det rulla på igen.

De senaste dagarna har bestått mest av jobb, nu har jag redan jobbat en vecka. Och jag kan lugnt säga att det är ganska speciellt att jobba för både spanjorer och engelsmän. Ägaren, Pepe, är jätte gullig men det blir lätt kommunikationssvårigheter och han lyssnar inte på vad jag säger. Allt jag gör är fel, allt ska göras på det sättet han gör. Hur jag sopar, hur jag häller upp öl, hur jag bär in glas, hur jag torkar av bardisken. Man får ha ett stort tålamod när man jobbar. Jag skulle aldrig kunna jobba som inkastare, det är hemskt. Men det måste jag göra nu på dagarna, jätte, jätte jobbigt. Inte alls min typ av grej. Men jag får försöka komma in i det... För så är livet här i Spanien.

Nu har vi hängt med två svenska killar som har varit en del på mitt jobb, Oskar och Alex från Stockholm. Jätte sjyssta killar, jag och Emma som har tröttnat på alla ytliga rasistiska svenskar som är här, men de här killarna är som oss. Vi har haft himla kul tillsammans. Häromkvällen satt vi på vår balkong och förfestade. Vi hade en boll, men den sprack efter ett tag och innehållet blev en jättekul "badmössa". Den hade ett ganska kul hål som passade perfekt för våra äckliga korvar som har legat i vår frys som inte fungerar. Självklart skulle vi ju sätta in en korv i det hålet. Och en till, och ytterligare en, och helt plötsligt hade vi korvar överallt. Och det ena ledde till det andra, så helt plötsligt tyckte vi att det var väldigt skojigt att kasta korvar på människorna som gick under balkongen. Vi hade jätte kul, tills en securita vakt kom och skällde ut oss. Ganska förståeligt. Två dagar senare, såg vi två poliser stå utanför vår balkong och stå och peka rakt på oss. Uuups... Poliserna kom upp till oss och sa åt oss att vi har kastat saker från vår balkong varje dag sedan vi flyttade in, vilket inte stämmer. Inte bra asså, nästa gång vi råkar ut för polisen, råkar vi ut för extrema böter, jisses.

Nu har Emelies mamma och syrra kommit hit, de ska bo hos oss en vecka. Det kan bli ganska trångt, vi får väl se hur det går...

Hahaha som sagt, jag sitter på Emmas jobb, och när Emma får tag i en fotboll så måste hon bolla med den. Nu hittade hon en boll och självklart blev detta underhållning. Hon började bolla och helt plötsligt ropade någon "PASS!" och Emma tänkte inte så långt utan passade bollen in i baren och krossade alla glas som kom i dens väg. Så jävla komiskt hahahaha!


Jag och Oskar


Oskar med korvhatten


Emma och Emelie på After Beach på Daquiri Palace
Jobba i Australien och Kanada


Comments
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...