Emelies Travels -

Grym dag i backen idag!
2010-01-19  00:09:17

Get more visitors to your blog! Permalink  Alpe d'Huez, Frankrike  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   
Nä vafan, nu får det vara nog asså... Värre blir det inte trodde jag, nu är det bara att se till att bli väck med förkylningen. Men, min lilla djävul som vakar över mig, den förbannelse jag verkar vara drabbad av gav mig såklart en riktigt kraftig ögoninflammation. Det började i ena ögat, precis lagom till att vi öppnade restaurangen. Poff sa det så var det rött och irriterat som bara den. Lite senare var nästa öga lika drabbat och allt eftersom fick jag svårare att se, allt var så suddigt. Kul, jättekul jag tycker om att bryta armar, tappa tänder, få halsfluss så man inte kan svälja och se ut som ett monster i ansiktet. När tar det slut???

Aja det var ialla fall en helt underbar dag i backen idag, och kanske var det för att jag inte var så flitig med att använda googlesena som jag blev straffad i ögonen. Vi träffade upp några gäster från hotellet och åkte Sarennen. Högst upp på toppen står vi, redo för att åka men lite nervösa för att bli bedömda av britterna. Så Charlotte säger: "Vi låter dem åka först så slipper man göra bort sig:" 2 sekunder senare ser jag henne glida någon millimeter bakåt, där ett rött staket står och bakom den ett stup ner. Hon föll handlöst ner baklänges, hon försvann fort som sjutton, det såg ut som ett hål öppnades under hennes skidor för plötsligt var hon bara borta. Det första jag såg framför mig var att hon föll nerför helvetesgapet och aldrig mer skulle komma upp, skitläslogt var det. Men när jag lutade mig över kanten såg jag henne ligga uppochner med skidorna långt övanför sig i djup snö, skrattandes. Och hon som inte ville göra bort sig!
Jobba i Australien och Kanada


Comments
Mormor

Vilken jädrans otur du har, är det något virus i ögonen eller var kommer det ifrån? Så starkt solljus har ni väl inte ännu? Kram

2010-01-19 @ 12:48:40
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...