Emelies Travels -

1. juledag
2011-12-26  14:38:31

Get more visitors to your blog! Permalink  Hemsedal, Norge  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   
Julaftons kvällen spenderades på Agstams här i Hemsedal och det blev en kul kväll! Juldagen, eller 1. juledag som de kallar det här i Norge var det dags för mitt första arbetspass på Fjellbekk Nattklubb. Jag har jobbat i bar förut men det var ganska länge sedan och jag kände mig minst sagt ringrostig. När det visade sig att nattklubben var ascool och värsta stor blev ju inte nerverna lugnare. Men så fort bardisken var full med gäster hann man inte tänka så mycket, det var bara att köra på och det tog inte lång tid tills jag insåg att jag hade kommit in i det. Drinkar hit och dit och shots i massor, det blev bra fest! Jag jobbade tillsammans med Simon, en dansk kille och han var inte heller 100 % bartender och det var även hans första kväll på Fjellbekk, men jag tyckte vi löste det där förvånansvärt bra! Det var riktigt kul, så jag kommer antaglien få jobba där en del i vinter hoppas jag! Förresten kommer jag bli grym på danska eftersom många som jobbar på hotellet är danskar. Det gillar vi, danska är ett härligt språk! Chrisse stod i garderoben och hon tyckte det var ett ganska chill jobb i kontrast till hennes ansvarsfulla position i receptionen på Skarsnuten. Det här blir en bra säsong!


Vi klarade oss förresten ifrån Dagmar, stormen som drog över landet och röjde till det ordentligt på många ställen. Det blåste rejält och det blåser fortfarande väldigt kraftigt och snön har typ regnat bort. Utanför mitt fönster ligger ett avbrutet träd på marken och något fönster har gått sönder på Chrisses jobb. Jag trodde stormen var över men den verkar tillta nu så vi hoppas den inte ställer till med en massa besvär! Den kan ta hit lite snö istället.


Här bak stod jag och Simon och lekte bartenders
Dansgolvet
Vindruvor med kex och brieost är det bästa!
Jobba i Australien och Kanada


Comments
christine

din härmis!

2011-12-26 @ 17:51:05
christine

din härmis!

2011-12-26 @ 17:51:30
Mamma

Kul att det går bra för er! Vilket läckert dansgolv :)

2011-12-26 @ 18:39:51
Jossan

Coolt ställe du verkar jobba på!

2011-12-28 @ 12:15:04 Website: http://josefingoransson.blogg.se/
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...