Emelies Travels -

Forden gillar inte snö
2011-12-14  21:01:49

Get more visitors to your blog! Permalink  Hemsedal, Norge  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   
Idag gick vi upp i god tid för att hinna med en massa saker innan Christine skulle börja jobba. Runt 11 tiden skulle vi träffa mina chefer och snacka lite, men innan dess ville vi köra och kolla efter Christines jobb. Jag ska nämligen jobba på Skogstad Hotell som ligger i centrum, bara några 100 meter från där vi bor, och Chrisse ska jobba extra i garderoben där. Men hon ska jobba mest som receptionist på Skarsnuten Hotell och även lite som servitris. Skarsnuten ligger uppe i backen, så vi tyckte vi kunde kolla läget, utforska byn och se till så att vi visste var hotellet ligger. Men vi hade lite problem, igen, med bilen. Vi körde nästan fast ytterligare en gång och det visade sig att Christines jobb låg uppför en 3 km lång backe. Brant backe. Oj oj oj, Forden gillar inte snö. Punkt slut. Vi köpte snökedjor och stackars Chrisse var inte nervös för att jobba - hon var nervös för att inte kunna komma fram till jobbet där runt 4 tiden på eftermiddagen. Tiden rann iväg så vi bestämde oss för att träffa mina chefer och ta snökedjorna lite senare. Marte, min chef, är en supergullig, ung, norsk tjej och det känns som att jag fått ett riktigt bra jobb. Jag ska egentligen inte börja jobba förrän den 26 december, men förhoppningsvis kan jag jobba lite i helgen och så ska jag jobba i baren den 25e. Efter lite snack på hotellet var vi tvungna att skynda ner till Gol som ligger cirka en halvtimmer ned i dalen och där skulle vi reda ut skattekorten. Det gick riktigt smidigt så vi fick en massa tid till att sätta fast snökedjorna innan Chrisse skulle börja jobba. Trots att jag jobbat i Norge innan så har jag glömt lite hur det var med alla grejer så som skattekort osv. Jag brukar kika in på mina egna tips här för att komma ihåg för det var ju trots allt typ 3 år sedan jag jobbade i Oslo. När vi kom tillbaka till Hemsedal så erbjöd sig Chrisses chef henne skjuts så vi slapp oroa oss för Fordens påhitt i mördar backen. Vi skjuter fram det problemet till imorgon bitti när hon ska jobba igen...
Nu sitter jag med Göteborgsgrabbarna och dricket öl i huset medans syrran jobbar. Det blir väl lite party ikväll för att kolla till utelivet här i byn!
By the way, vill säga grattis till min farfar som fyller 96 år idag!
Jobba i Australien och Kanada


Comments
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...