Emelies Travels -

Sista arbetsdagen
2011-12-04  00:49:17

Get more visitors to your blog! Permalink  Farmjobb  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   
I fredags var tanken att vi skulle samla allt Bowen folk som är i Sydney just nu på ett ställe, men det gick lite sisådär med det... Jag åkte hem till Saliya i Darling Harbour med Joe och vi drack goon och voon (vodka i box) i hennes fina lägenhet med utsikt över hamnen. Sedan drog vi in till en pub och mötte upp Sarah och Angela från Bowen, det blev i alla fall en liten reunion! Kvällen avslutades på Ivy som för mig påminde lite om en stureplans klubb så jag tyckte inte det var någon höjdare, plus att det var svindyrt! Men det blev en lyckad kväll och jag hade sjukanmält mig från jobbet eftersom jag skulle jobba kväll hela min sista helg, nej tack glöm det! Jag brukar aldrig sjukanmäla mig från jobb för fest men det här jobbet skiter jag fullständigt i! Sista arbetsdagen idag och jag ska köra dubbel, ser inte fram emot det. Igår var det helt hysteriskt, ryssafton i hela huset och vodka upp till taket. Oj, oj, oj... Ryssar är så trevliga, de pratar ryska med en och när man förklarar att man inte pratar ryska kan man få till svar: "that's your fault". En annan tjej gick ut med nyheten att hon ska lämna om någon vecka, och chefen blev minst sagt arg, och hon är i panik just nu. Det hon fortfarande inte vet är att jag och Franck jobbar vår sista dag idag och vi kommer inte tillbaka. Vad ska hon göra? Ingenting, kanske ändra på sitt sätt att behandla sin personal på och betala ut bättre löner. Hoppas hon får tänka till lite. Igår var så rörigt och skrikigt att till och med en av managerna undrade vad sjutton hon höll på med. Hon försökte förklara för chefen att det inte är konstigt att folk slutar när hon beter sig som hon gör och betalar oss pisslöner. Vi får se om jag ens vågar ringa imorn och berätta att jag drar eller om jag bara försvinner... Imorgon går flyget så snart är jag hemma i Stockholm igen!
Joe, jag och Saliya
Franck och jag
Fröken lila
Jobba i Australien och Kanada


Comments
Johan

Hej!



Vi på Rakebacklovers är intresserade av att köpa ett inlägg på din blogg.

Inlägget kommer vara cirka 150 ord långt och handla om gambling.

Vi kommer vilja länka till 4 sidor på 4 olika nyckelord.



Är du intresserad?

Svara på detta mailet så får du inlägget och länkarna.



Vi betalar dig 300kr för 5 minuters arbete.

2011-12-06 @ 17:36:59
Franck

hi miss,

I love your Blog.. now I'am back in France and When I read it, This blog remember me a lot of things.. Gelato Bar, Bndi hotel, Ivy, bondi beach... i hope every things it's ok for youand I hope to see you later. kiss

2011-12-19 @ 12:44:26
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...