Emelies Travels -

Beslutet är taget
2011-11-15  10:49:54

Get more visitors to your blog! Permalink  Farmjobb  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   

Tror jag. Tack för alla era synpunkter på hur jag ska göra. Men jag tror att det bara finns en bra utväg på detta och den ser ut såhär: Jag har ändå kul här borta, och jag vill stanna ett tag till. Jag har insett att högsäsongen smällde på för någon vecka sedan, och det finns väldigt få jobb och det är extremt hög konkurrens. Många måste åka hem igen för de inte lyckas få jobb, så jag ska nog bara vara glad att jag ens har ett jobb över huvud taget. Vissa dagar är jobbet väldigt psykiskt krävande men i det stora hela fungerar det, för ett litet tag till. Jag stannar nog kvar tre veckor till, åker hem och är hemma runt en vecka innan jag hänger på syrran som åker till Hemsedal den 14 december. Kanske kan jag börja jobba tidigare där, eller bara njuta av att åka skidor och snowboard hela dagarna. Då kan jag få med mig all packning i hennes bil och slipper ta flyg och buss. Jag slipper hysterin som skulle vara runt jul, jag hade landat i Stockholm den 23 december, firat julafton hemma den 24e, åkt till Hemsedal den 25e och börjat jobba den 26e. Och så en fet jetlag på det också, plus att jag ska packa om. Det är lite väl hysteriskt om jag tänker efter en gång extra. Hur tänkte jag där egentligen?  Jag  har tre veckor kvar som jag måste stå ut på jobbet, men jag kan ändå har kul här ett tag till, ligga på stranden och njuta av värmen och jobba på brännan så jag kommer till Hemsedal brun och fräsch!  (Eftersom man visar upp sig så mycket under alla skidkläder…)

 

Bussen på västkusten som jag pratade om var inget bra alternativ, de kör alldeles för långsamt så jag hade inte hunnit se så mycket. Och att åka tillbaka och jobba på farm känns inte heller som något bra alternativ eftersom det bara är 5 veckor kvar nu tills datumet då flyget går hem. Jag hinner knappt komma upp dit och börja jobba innan jag måste ta mig tillbaka hit igen. Det är ju en bit upp dit, Australien är ju gigantsikt, ibland glömmer man det…

 

Så det är bättre att boka om flyget till om ca 3 veckor, och på så sätt missar jag bara 3 veckor av min planerade tid här, och det känns väl helt ok. Byta ut surfbrädan mot snowboarden har jag inga problem med, och efter att ha varit brun konstant i ett år så kan jag väl behöva känna på lite bitig fjällkyla!

 

Vad säger ni, ett helt ok beslut?


Jag har blivit ombedd att ta mer egobilder, vilket inte är min favoritsysselsättning direkt... Men jag jobbar på det, tar fram kameran när ingen ser och fotar mig själv haha. Här är några stycken i alla fall, nöjd nu Jossan?


Jobba i Australien och Kanada


Comments
Jossan

Ett bra beslut tycker jag. Ha kul nu sista tiden, men det verkar du ju inte ha några problem med tycker jag det ser ut som, hehe. Ja bilderna är mycket bättre nu :)

2011-11-21 @ 12:30:00
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...