Emelies Travels -

Don't stop the party
2011-11-15  10:45:52

Get more visitors to your blog! Permalink  Farmjobb  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   

Förlåt för dålig uppdatering, men det händer inte så jätte mycket här egentligen. Jag lever numera en vardag och upplever inte nya platser varje dag, så det finns inte riktigt lika mycket att berätta som när vi reste runt som galningar. Men visst händer det saker ändå! Allt har blivit mycket bättre sedan jag sa tack och hej till idioten som lurade tillbaka mig hit, och nu lever jag ett liv med endast mig själv och slipper ta hänsyn till någon omogen snubbe. Ett singelliv som jag är så van vid och trivs med, för det är trots allt roligast! Sedan jag flyttade in på hostelet har jag varit ute nästintill varje kväll. Alltid är det någon som undrar om man ska hänga med ut och jag är inte den som tackar nej till fest, och framför allt inte när jag försöker skaffa mig nya polare från olika håll och kanter! Det har varit lugna kvällar och sliriga kvällar. Förutom att hänga runt i Bondi har jag festat på Peterpan (resebyrån som jag och Jossan alltid bokade våra resor med) och på en partybåt. Lite otippat att festa på en resebyrå, men det var kul i sig och sedan gick en gratisbuss in till Kings Cross och festen fortsatte. Det är lite annorlunda att festa själv, man får inte vara rädd för att bli lämnad ensam. Eftersom man inte har en självklar kompis utan minglar runt själv så är det ingen annan som riktigt tar ansvar för en. Ibland är det jättekul för man slipper ta ansvar för andra också och kan springa runt och snacka med alla man har lust att snacka med, plus att det lättare kommer fram folk och pratar. Vilket också kan vara en nackdel, för när random folk kommer fram och pratar kan man lätt tappa bort den ”ursprungliga” gruppen och bli ”lämnad” ensam. Haha ja det är en upplevelse det här också, och man vet aldrig hur en kväll slutar eller vilka man kommer umgås med. Men nu har jag lyckats stadga mig lite här i Bondi så man småkänner folk lite överallt och är helt plötsligt sällan ensam för man går in i olika personer hela tiden.

 

Båtfesten var en annan fest för sig. Jag hängde på Franc från jobbet och hans kompisar, och plösligt visade det sig att en hel del folk från hostelet skulle på samma fest. Det var en stor båt med 500 festglada ungdomar som åkte ut från Darling Harbour, förbi Harbour Bridge och Operahuset bland annat. Det var fantastiska vyer, Sydney är grymt vackert by night. Tråkigt bara att man var så uppe i själva festandet så att man knappt hann titta på utsikten.

 

Det blev en liten personalfest igår också. Jobbet samlades på en pub i Bondi Junction och den ena hemligheten efter den andra kom fram. Tydligen ska nästan alla av oss i personalen sluta i smyg innan jul. Jultiden i Sydney är högsäsongens högsäsong, och ingen har tänkt berätta för cheferna när de ska dra så det kommer bli en himla fin julklapp att inte ha någon personal. Haha man blir behandlad som man behandlar andra, visst?

 

Jobba i Australien och Kanada


Comments
Jossan

Du verkar ha det kul nu, skönt att höra :) Riktigt fin klänning förresten, den blommiga!

2011-11-21 @ 12:27:21
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...