Emelies Travels -

Sista veckan i Sydney
2011-11-28  13:44:52

Get more visitors to your blog! Permalink  Farmjobb  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   
Tiden går fort och det är redan bara en vecka kvar innan jag åker hemmåt. Men det känns helt lagom och jag är så fruktansvärt trött på jobbet att jag inte vet var jag ska ta vägen. I söndags var jag på väg att kasta förklädet på chefen och säga att hon kunde hitta någon annan slav. Men jag ska hålla ut den här sista veckan, endast för pengarna. Jag är lite rädd att de ska lyckas hitta min blogg på nått sätt, då ligger jag risigt till. Jag berättar mer om mina avskedplaner när jag slutat så jag inte råkar illa ut.

Idag drog jag och Franck in till stan, käkade god lunch och njöt av att bli serverade istället för att servera själva. Vi gick runt på stan, chillade i Hyde Park och tog ett sista farväl av Opera huset i form av en bärs på The Opera Bar. Jag kommer också få hjälp med min taxback om jag fattat det hela rätt, tycker det där är väldigt krångligt men så kostar det en slant också... Aja förhoppningsvis tjänar jag på det ändå!

Gött att käka frukost framför stranden

Nu ska här pressas innan skidkläderna åker på!

Mmm god mat, och jag käkar såklart pizza!

Hyde Park

Julgran kontra palmer. Nej, nej, nej heeelt fel! Känns så skönt att jag snart kommer till fjällen och får fira en riktig jul!

The Opera Bar

Bärs i solen en härlig eftermiddag, finns det något bättre?

Jobba i Australien och Kanada


Comments
EMPA

Hej du! Jag och min vän sitter och googlar lite om Australien eftersom vi åker dit i februari och så kom vi av en slump in på denna blogg! nu har vi kikat igenom lite och blir ännu mer taggade inför våran resa! Men tänkte fråga lite frågor. Har du några tips på ställen som vi bara mååååste besöka? Sevärdigheter? Bra tips och råd? Vi tänkte stanna i ca 3 månader, hur mycket tror du man hinner se av östkusten, vi vill hinna besöka så mycket fina ställen som möligt, hur långt är avståndet mellan Sidney och Whitsundays? Vi blir väldigt tacksamma för svar när du har tid och lust. Svara gärna på mina blogg, Kram Emelie (och Emma)

2011-11-28 @ 18:11:08 Website: http://empaslife.blogg.se/
Amanda L

Svar: hehe, jao :-D

2011-11-28 @ 19:39:01 Website: http://vimmelhimmel.blogg.se/
Gossanfoto

Sv: Jaa! Visst är det:D

Tack! :)

Kram!

2011-11-28 @ 21:40:44 Website: http://gossanfoto.blogg.se/
Madde Padde

Hej vännen!! läste om ditt jobb på restauranten, fy faan! hoppas verkligen du tar dig därifrån, villket skit!!! Vart tar du vägen i vinter föresten, snowboarden på? Kram vännen!!

2011-11-28 @ 22:55:02 Website: http://mfire.blogg.se/
Jossan

Ja tiden har gått sjukt fort. Jag vet att jobbet är skit men nu är det bara en vecka kvar så stå ut! Och till sist: njut av sista tiden på andra sidan jorden i vårt älskade Aussieland

2011-11-29 @ 00:31:18
Mormor

När vi var i Sydney i november blev vi också förvånade att se en julgran mitt inne i stan i "sommarvädret".Det ser tokigt ut, här hemma har vi granar som lyser fint i mörket. Njut av solen, tusen kramar

2011-11-29 @ 07:37:21
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...