Emelies Travels -

Sommar i Sydney
2011-11-20  11:26:00

Get more visitors to your blog! Permalink  Jobb i Sydney  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   
Sommaren är kommen! Den här veckan har bestått av ganska mycket jobb och sedan gick jag och skaffade mig halsfluss också. Väldigt onödigt och oekonomiskt. Men efter att jag inte hade någon röst kvar att prata med och när jag vaknade mitt i nätterna och trodde jag skulle kvävas för att halsen var så tjock så fanns det inte så många andra alternativ än att gå till läkaren. 100 dollar (700 kr) senare är jag nu frisk igen, skönt nog! I fredags skulle jag och Natalie försöka oss på ytterligare en slirig kväll i Bondi med vin på stranden. Det blev en bra kväll den här gången också och vi träffade så sjukt mycket svenskar. Kvällen innan stötte jag på Matilda, en tjej jag jobbade med på T.G.I Friday's hemma i Stockholm och hennes kompis, bara av en slump inne på Beach Road. Så vi möttes upp tillsammans med Natalie och sedan träffade vi Hanna, en svensk tjej som börjat jobba på Gelato Bar. I vanliga fall är jag lite anti att träffa svenskar när jag är ute och reser, ska man bara umgås med svenskar kan man ju hålla sig hemma. Men nu när jag aldrig har svenskar runt omkring mig känns det lite skönt de gångerna man faktiskt kan prata av sig på riktigt. Så det blev en galen kväll och äntligen fick jag käka pizza! Natalie har lurat i mig att gå en pulver diet, man blandar ett pulver med vatten och shakar så blir man mätt och slipper äta annan mat. Jag gick nog mer på själva grejen med att slippa laga mat än att det skulle vara någon diet, så för att slippa trängas i det där äckliga köket på hostelet dricker jag en shake på kvällen, äter riktigt mat på jobbet och antingen gröt eller shake på jobbet. Det sjuka är att den verkligen funkar, man blir verkligen mätt. Men man blir sjukt sugen på pizza, framför allt när alla i sin omgivning pratar om pizza och folk runt omkring går omkring med pizzakartonger överallt. Vi svullade i oss en grymt god pizza och kände oss sjukt nöjda, men varför jag och Natalie alltid ska lyckas proppa i oss en massa mat när vi dricker vet jag inte? Jag brukar ju oftast inte fyllekäka! Vi skyller på shakarna...
 
Bondi
 
Nere vid Darling Harbour
 
 
 

Darling Harbour och Sydney Tower i bakgrunden
 
Vi hade picknick med jordgubbar och vattenmelon i Hyde Park
 
 
Börja med lite Breezer för att avsluta med det traditionella goonet
 
 
Hoppsan!
 
 
Massa svenska brudar
 
Johanna, Matilda från Friday's, Natta och jag
 
Fler bilder hittar ni på Nattas blogg
Jobba i Australien och Kanada
Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...