Emelies Travels -

Tittar framåt, inte bakåt
2011-11-08  08:09:38

Get more visitors to your blog! Permalink  Farmjobb  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   

Så har en vecka på hostel redan gått. Har träffat en hel del folk och några svenskar. Igår var jag på stranden med en annan random tjej. När jag bodde i huset med grabbarna kom två tjejer och knackade dörr för någon förening, och det visade sig att en av tjejerna var svensk och kom från Stockholm. Jäkligt komiskt faktiskt. Vi bytte i alla fall nummer och träffades igår, och det var himla trevligt. Är det någon annan som är i Sydney just nu eller i Bondi Beach så tveka inte att höra av er!



Jag har i alla fall bestämt mig för att byta jobb. Jobbet som fungerade så bra, tyckte jag, har blivit olidligt. Ryssarna var snälla i början, men nu när man inte är ny längre så gormar och skriker de på en som om man var någon jäkla jycke. Alla i personalen tycker det är olidligt, så alla planerar på att dra där ifrån utan att ägarna vet om det. De behandlar oss verkligen illa, och jag är trött på restauranger som inte kan ta hand om sin personal. Jag fattar inte hur man tänker, hur ska en restaurang kunna gå bra om personalen vantrivs och bara vill därifrån? Dessutom är det dåligt betalt. Och det är ingen organisering på någonting, det är hysteriskt mycket folk på helgerna men allt tar slut i mat-, glas- och besick väg. Kaos säger jag bara.



Nu lägger jag den där killen bakom mig också, jag ska inte träffa han mer. Känns skönt att ha tagit det beslutet, vilket är det enda rätta också. Eftersom jag nu bara har mig själv att tänka på så känner jag för att tjäna så mycket pengar jag bara kan under den här tiden, så imorgon ska jag till en bikinifabrik och förhoppningsvis kan jag få jobba där. Vi får väl se hur det går! Det blir väl som att jobba pa farm igen, men man kan tjäna upp till 7000 kr i veckan efter skatt så varför inte?



 

Bondi Beach

Strandpromenaden

Jobba i Australien och Kanada


Comments
SAn

Usch, vad trist att det inte fungerade med den där killen, jag känner verkligen med dig :/. Det är inte kul när det inte blir som planerat och jag förstår att det kan kännas ensamt.



Tänk att detta är en erfarenhet också och att du förmodligen kommer ha det mycket bättre utan honom! Jag tvekar inte en sekund på att du kommer klara detta utmärkt :).



Njut!!

2011-11-08 @ 10:00:53 Website: http://iamsan.se
natalie spjälle

kolla vad fina bilderna blev som vi tog igår!:)http://nathaas.tumblr.com/

2011-11-10 @ 02:08:13 Website: http://nathaas.tumblr.com/
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...