Emelies Travels -

Morning glory
2012-12-18  05:57:15

Get more visitors to your blog! Permalink  Skibum Banff, Canada  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   
Jag ska då inte klaga på utsikten jag har på jobbet. Mornarna kan vara riktigt vackra när man drar upp på toppen i soluppgången. Rosa himmel mot dessa vita, massiva berg, det är något helt speciellt vill jag lova!
 
Jobbet som jag har kvar fungerar då alldeles utmärkt. Bygger snöskulpturer, skyfflar snö och bumpar liftar. Nej, gymkort, släng dig i väggen. Kan detta vara enda säsongen då jag faktiskt inte går upp i vikt? Jag har träningsvärk ungefär varje dag i alla fall, och är det inte för jobbet så är det för att man åker ca två timmar varje dag. Om man inte är ledig då, för då åker man ju ännu mer. 
 
Idag var riktigt nice, trots en lite småklen kropp från gårdagens julfest. Det började med gnistrande sol och glittrande snö och slutade med snöfall och en del puderåk. Tydligen ska det snöa hela natten och jag är ledig så här ska köras pow! 
 
En vecka kvar till jul... Hur ska man fira det? Jag hade så gärna velat ha sill! Trots att jag aldrig sett så mycket julpynt i form av blinkande ljusslingor i alla möjliga färger på husen förr, så känns det inte riktigt som att det snart är jul. Hade jag inte uppdaterat mig själv på Facebook under Lucia hade jag ju helt missat att det faktiskt var Lucia. Och hur ska man fira nyår? Det enda jag vet är att jag är ledig vilket är grymt. Jag vill ha lussebullar och glögg. Nu. 
 
 
 
 
 
Blake, Chrisse och Thomas
Aussie-Sam. By the way, jag tror jag har mött fler Australienare här i Kanada än vad jag faktiskt gjorde under min OZ-resa. Typ. 


Söta lifty-Sara i vår underbart fina uniform
Jobba i Australien och Kanada


Comments
Mamma

Vilken snygg jacka du köpt! :)

2012-12-18 @ 06:39:00
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...