Emelies Travels -

Big Surprise
2012-01-11  02:38:31

Get more visitors to your blog! Permalink  Hemsedal, Norge  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   
Häromdagen hände en lite kul grej. Jag blev rejält överraskad. Efter en ledig eftermiddag med After Ski och tillhörande middag (läs fyllekäk klockan 21) på Hamburgerstället så blev jag bombad av sms av mig kära lilla vän Jossan som jag då trodde befann sig hemma i sitt Småland. Hon var väldigt angelägen om att skypa och hon ville inte att jag skulle dra iväg på någon efterfest. Jag fick även samtal från syrran och senare även Lars som tyckte att jag skulle komma hem och trög som jag är gick det inte upp några klara ljus för mig. Jag tyckte bara det var konstigt att folk ville att jag skulle komma hem. Så klev jag in genom dörren hemma i stugan med några öl och shots innanför rocken och började babbla på som bara den för mina roomies om min eftermiddag med fylleskidåkning. Till min besvikelse verkade ingen vara speciellt intresserad av mina bravader utan tittade hela tiden på Tv:n. I själva verket måste de ha tittad runt hörnet bakom Tv:n, för helt plötsligt uppenbarade sig min lilla småländska vän som från ingenstans och jag blev helpaff. Shit vad sjukt, det var jättekonstigt. Vad sjutton gjorde hon där i min stuga i Hemsedal? Hur hade hon kommit upp? Hur hade hon lyckats hålla det hemligt när det visat sig att alla i huset och på jobbet visste om att hon skulle komma förutom jag? Hahaha jag visste inte riktigt hur jag skulle beté mig annat än att bara storskratta och bamsekrama min härliga vän. Det var riktigt kul, så om någon annan är sugen på att komma upp så blir jag mer än glad om någon dyker upp som från en klar himmel! Ni är så välkomna!
Dock var det lite oturligt att just den helgen som Jossan dök upp skulle jag jobba allt för mycket. Lördagen slutade på 14 timmar och vår planerade utgång blev aldrig av då jag slutade runt 4 på natten. Men Jossan hade inga problem att roa sig själv då hon drog på After Ski, hemmafest och barrunda helt på egen hand med nyfunna vänner. Så ska det vara! Men nu blir det andra bullar, nu ska jag vara ledig i flera dagar så det blir backen varje dag och vi kör igång på en brakmiddag med en massa folk imorgon med lite förkrök på det. Blir kanon!
Syrran, Perre, Jossan och jag på Stavkroas After Ski
Jobba i Australien och Kanada


Comments
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...