Emelies Travels -

Snö, snö och mera snö!
2012-01-27  00:12:45

Get more visitors to your blog! Permalink  Hemsedal, Norge  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   
Det bara fortsätter snöa hela dagarna här borta på fjället! Just nu är snödjupet ca 60 cm i offpisten fullt med lös nysnö. Med andra ord kan man simma runt i snön och det är ingen enkel match om man ramlar omkull så att skidorna löser ut sig. Skidorna försvinner långt ned i det vita och man själv badar i snö upp till öronen. Idag tog jag det vågade initiativet och tog på mig skidorna och hängde på Lars som kör som en dåre i off pisten. Jag är väl inte sämre jag, tänkte jag men det fick jag snart ångra. Han drog med mig i, för mig, väldigt otillgänglig terräng och jag fick kämpa i panik när jag satt fast med skidorna åt olika håll under grenar och trodde att jag aldrig skulle komma loss. En annan gång hamnade jag oturligt nog (eller kanske mer klantigt och oplanerat nog) ovanför ett stup som jag omöjligt kunde dropa på. Men det var bara att ta sig ned så jag slängde skidorna före och slungade mig ned för en gren och hoppades på det bästa. Men det gick väl bra det med, men imorgon blir det brädan igen för jag hanterar inte de där långa skidorna bland djupsnö och träd överallt...

Ikväll lyxade vi till det med hjort och oxfilé inne i Bistron på jobbet, det var riktigt gott! Det var vi väl värda efter en galen branchkväll med slädåkning och snöbrottning.
Jobba i Australien och Kanada


Comments
natalie i australien

hej snärtan!! allt bra??? haha ja skulle hälsa från paul att han vill att du & josse ska höra av er till honom på facebook!!:) pratade med honom i telefonen för han kanske ska hjälpa oss med jobb :)

2012-01-28 @ 03:17:02 Website: http://noworries.webblogg.se/
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...