Emelies Travels -

Veckans tabbe
2012-01-12  23:50:12

Get more visitors to your blog! Permalink  Hemsedal, Norge  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   
Stackars min lilla oskuldsfulla vän Josefin. Hon kommer upp på besök och blir offer för en otrevlig natt. Det var en kul kväll igår men jag hamnade på efterfest medans Jossan drog hem och sov i min säng. Tur för mig men jävligt mycket otur för Jossan. Det är väl bäst att vi tar det från början.

Welcome to the house of Pranks. Sedan vi kom hit har det hittats på en del hyss från höger och vänster. Bland annat har jag varit en skyldig förövare tillsammans med några danskar. Per-Erik i huset kallas för Perra vilket låter som pattar på danska vilket i sig översätts till boobs och numera går han under det senare smeknamnet. Vi fick då en hejdundrandes idé en kväll på fyllan att vi skulle göra snöboobs på Boobs när han låg och sov. Det blev ganska mycket snö och även Rasmus i huset fick sig ett svalkande uppvaknande. Detta blev såklart inte speciellt uppskattat, och jag har väntat mig en hämnd i en veckas tid nu. Hämnden kom igår natt. Rasmus och Boobs gick upp mitt i natten med en bunke mjöl och en hink snö och kastade detta i min säng. Resultatet blev en deg som kletade sig fast överallt och ingenstans. Den stora tabben var dock att jag inte låg i sängen. I sängen låg helt oförståendes, oskyldiga Jossan som vaknade av att det var kladdigt och blött i sängen och hennes hår var ihop klistrat. Det tog henne hela dagen att få bort degen ur håret och hon trodde ett tag att hon skulle vara tvungen att klippa av det. Men efter lite huskurer löste sig det där som tur var. Jossan kommer nog inte vilja låna min säng igen, frågan är om hon ens kommer våga komma tillbaka på besök i huset. Rasmus och Boobs ber om ursäkt och de kommer inte få sova säkert om nätterna kan jag lova. Min madrass är blöt och det är deg på golvmattan. Jag ska nu införskaffa en nyckel till mitt rum och sova säkert framöver.
Förövarna
Offret

Förlåt Jossan det var verkligen inte meningen att du skulle råka ut för mina dumheter!
Jobba i Australien och Kanada


Comments
Mamma

Stackars Jossan :(

2012-01-13 @ 12:01:01
Josefin

Det är lite kul såhär i efterhand men just då ville jag bara slå ihjäl dom.

2012-01-13 @ 17:02:03 Website: http://josefingoransson.blogg.se/
Pappa

Du ser helt förtvivlad ut Jossan, jag förstår det måste ha varit ett hemskt uppvaknande.

Tur att du slapp klippa håret

// Stefan

2012-01-14 @ 10:40:34
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...