Emelies Travels -

Möjligheter börjar rulla in
2012-11-23  02:15:09

Get more visitors to your blog! Permalink  Skibum Banff, Canada  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   
Den där jobb-ångesten höll inte i sig så länge. Idag var en dag då saker helt plötsligt började ske. Chrisse var på en intervju imorse och så var vi båda på en intervju vid lunch. Jag ska provjobba i baren på ett Christmas Party på Lördag och Christine väntar på att få besked om ett nattvaktsjobb. Så har jag också fått svar från en restaurang som jag verkligen skulle vilja jobba på, som vill att jag kommer på intervju imorgon. Och på allt detta, så ringer liftkillen och säger att jag får jobbet som liftvakt om jag vill. GAAAH just nu är jag helt förvirrad. Jag har funderat mycket på det där med liftvakt och att det skulle vara ganska nice faktiskt. Jobbade som det i Storlien för typ fem år sedan, och det var ju riktigt chill. 
 
Fördelar med liftvakt:
Gratis liftkort
Lunch på 2 timmar om dagen då man får åka bräda
Chill jobb
Slipper hantera jobbiga gäster i restaurangsyfte
Bli solbränd 
Det är sjukt många anställda så man träffar mycket folk
 
Nackdelar med liftvakt:
Kallt!
Dålig lön utan dricks
Måste laga min egen matlåda 
En aning långtråkigt
Det är dagtid då man vill åka (men så får man åka 2 timmar varje dag) 
 
Fördelar med restaurang:
Dålig lön men grymt bra dricks
Man får gratis mat
Jag utvecklas och pratar mycket med människor
Vara inomhus i värmen
Kvällstid så man kan åka på dagen
 
Nackdelar med restaurang:
Jag är less på branchen
Det finns alltid idioter som äter på restaruang och jag orkar inte med dem
Är inne och ser inte Kanadas natur
Kommer antagligen jobba frukostar och det suger
 
HJÄÄLP, jag vet inte hur jag ska göra nu helt plötsligt. Jag tror kanske att jag mest känner för att vara liftvakt just nu faktiskt. Har försökt få tag på den managern igen men kommer inte fram så jag är rädd att jag sumpat den chansen... 
 
Fairmont Banff Springs
Här i stugan bor vi! (fast i källaren haha)
 
 



Glad syster
Jobba i Australien och Kanada


Comments
Mamma

Emelie, du skulle tycka det var ok med liftjobbet i en vecka sen skulle du tröttna på det och frysa tårna av dig.Då kommer du ångra att du inte tog restaurangjobbet tror jag.

2012-11-23 @ 07:40:43
bella

tänk på alla pengar du sparar när du får ett gratis liftkort, det är ju ganska bra dricks ändå!
p.s din blogg är grym! har följt den i flera år och du inspirerar mig verkligen att ge mig ut i världen

Svar: Åh vad roligt, vad glad jag blir! Ja det blev liftjobbet, det blir nog bra!
Emelie

2012-11-23 @ 09:17:37
Anonym

Vilken liten stuga ni bor i, jobba mkt så ni kan köpa större hus. Tag inte liftjobbet, det tröttnar du snart på. Mormor

2012-11-23 @ 13:27:17
Pappa

Let me know what's on your mind...

2012-11-24 @ 10:11:59
pappa

Rätt tänkt med en lista med för och nackdelar. jag tror att du valde rätt. skulle det inte vara så kanske du kan byta.
Fantastiska bilder.

2012-11-24 @ 10:19:23
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...